Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych, w przypadku niemożliwości naprawy, do wymiany Przedmiotu sprzedaży na wolny od wad, zaś w braku możliwości naprawy lub wymiany Przedmiotu sprzedaży, do zwrotu zapłaconej ceny, jeżeli wady ujawnią się w terminie.

Gwarant zapewnia sprawną pracę Przedmiotu sprzedaży przez okres:

  • 24 (dwudziestu czterech) miesięcy od daty jego wydania lub zakończenia montażu, o ile został on zlecony Gwarantowi przez Uprawnionego z gwarancji,
  • 60 (sześćdziesięciu) miesięcy na konstrukcję domów mieszkalnych, wykonywanych na podstawie indywidualnych projektów, a które posadowione są na fundamentach,
  • 24 (dwudziestu czterech) miesięcy na: altany, domki letniskowe, domki narzędziowe, domki dla dzieci, place zabaw, drewutnie, inne wyroby z drewna wykonane przez Gwaranta, od daty jego wydania lub od dostarczenia Przedmiotu sprzedaży wolnego od wad.

Uprawnionemu z gwarancji przysługuje żądanie wymiany Przedmiotu sprzedaży lub jego elementu, jeżeli w terminie Gwarancji dokonane zostały co najmniej 4 (cztery) jego naprawy, a Przedmiot sprzedaży jest nadal wadliwy.

Uprawniony z gwarancji może zgłaszać wady Przedmiotu sprzedaży Gwarantowi osobiście, na piśmie na adres: Palmowa 22/26, 15-679 Białystok  lub pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@drewnianehistorie.pl

Okres obowiązywania Gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym wskutek zaistnienia wady Przedmiotu sprzedaży objętego Gwarancją oraz wskutek konieczności jej usunięcia, korzystanie z Przedmiotu sprzedaży lub jego elementów było niemożliwe lub w istotny sposób utrudnione. Przedłużenie okresu Gwarancji dotyczy wyłącznie tych elementów wyposażenia, z których korzystanie było niemożliwe lub utrudnione.

Odpowiedzialność z tytułu Gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w Przedmiocie sprzedaży.

W razie zaistnienia wad Uprawniony z gwarancji dostarczy Przedmiot sprzedaży na koszt Gwaranta do miejsca zakupu Przedmiotu sprzedaży lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu Gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

Gwarant zobowiązuje się wykonać obowiązki wynikające z niniejszej Gwarancji w terminie 30 (trzydziestu) dni od daty zgłoszenia przez Uprawnionego z gwarancji wady Gwarantowi.

W przypadku odesłania Przedmiotu sprzedaży do Gwaranta celem realizacji uprawnień wynikających z Gwarancji, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Przedmiotu sprzedaży od dnia jej wydania Uprawnionemu z gwarancji do dnia jej odebrania przez Uprawnionego z gwarancji ponosi Gwarant.       

Gwarancją nie są objęte wady powstałe wskutek niewłaściwego i niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania, niewłaściwej konserwacji, naturalnych właściwości drewna (np. zdrowe sęki oraz naturalne pęknięcia drewna, zachodzące podczas procesu użytkowania drewna, uszkodzenia powstałe w wyniku naturalnego zużycia, wywołane wpływem zmiennych warunków atmosferycznych, w których użytkowany jest Przedmiot umowy. Powstałe pęknięcia nie mają wpływu na trwałość i walory użytkowe Przedmiotu umowy.), uszkodzeń mechanicznych, zdarzeń losowych.

Gwarancją nie jest objęta regulacja okien i drzwi w domu oraz szpary powstałe w podłodze (do momentu wyjścia deski z pióra) w wyniku jej schnięcia i pęcznienia.

Gwarant zaleca obowiązkowe malowanie Przedmiotu sprzedaży impregnatem posiadającym właściwości zwiększające odporność przeciwko wnikaniu wilgoci w ciągu 1 (jednego) miesiąca od zamontowania Przedmiotu sprzedaży.

Nie zastosowanie się do tego zalecenia przez Uprawnionego z gwarancji oznacza niewłaściwą konserwację. Zaleca również stosowanie obróbek blacharskich zabezpieczających elementy dachu przed wnikaniem wilgoci.

Gwarancją nie są objęte także:

zamierzone przez Gwaranta w pierwowzorze różnice w profilach, odcieniach kolorów wynikające z zaprojektowanych cech plastycznych i estetycznych wyrobu oraz cech charakterystycznych dla surowców, z których wykonano Przedmiot sprzedaży, zmiany tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie promieni słonecznych, dymu tytoniowego lub podobnych,  przebarwienia powstałe w miejscu występowania sęków na elementach pokrytych drewnochronem/lakierem koloru biało/ecru/szarego.

Gwarancja obowiązuje na terenie Unii Europejskiej.

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Uprawnionego z gwarancji wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej lub niezgodności towaru z umową.

Podstawą skorzystania z Gwarancji jest dokument, którego dotyczy Gwarancja: 

umowa zakupu Przedmiotu sprzedaży zawarta pomiędzy Gwarantem a Uprawnionym z gwarancji, formularz zamówienia Przedmiotu sprzedaży.

Gwarancji na pokrycia dachowe Przedmiotu sprzedaży udziela producent pokrycia dachowego (papa, gont bitumiczny).

Gwarancja obejmuje materiały oraz wykonywane przez nas usługi, jeżeli jesteśmy wykonawcą usług. Jeżeli konstrukcja została zakupiona do samodzielnego montażu, reklamację należy złożyć niezwłocznie po odpakowaniu materiału przed rozpoczęciem montażu. W przypadku produktu dostarczonego do samodzielnego montażu obejmuje wadliwy materiał oraz braki w materiale, przy czym gwarancja nie obejmuje materiału, który nie został właściwie zabezpieczony przez Zamawiającego. Przez właściwe zabezpieczenie rozumie się przechowywanie elementów konstrukcji na utwardzonym podłożu pod zadaszeniem oraz odizolowanie od podłoża o co najmniej 6 cm (wysokość palety na której dostarczony został materiał) oraz zabezpieczenie z zewnątrz folią, aby materiał nie uległ zabrudzeniu.

Gwarancja nie obejmuje również materiału, który został już przetworzony przez Zamawiającego, gdzie przez przetworzenie rozumie się pocięcie lub pomalowanie.